Loading icon

Jak wypromować swoją firmę offline?

reklama offline

Zdarzyło Ci się, że wybrałeś produkt lub usługę tylko dlatego, ponieważ znałeś i ufałeś danej marce? W erze cyfrowej marketing online zdominował wiele strategii promocyjnych firm, jednak nie należy zapominać o potędze tradycyjnych metod reklamy offline. W wielu przypadkach, szczególnie wśród lokalnych społeczności, fizyczna obecność marki w przestrzeni publicznej może stanowić klucz do sukcesu. Bezpośredni kontakt z klientem buduje bowiem zaufanie oraz długotrwałe relacje, które trudno osiągnąć wyłącznie za pomocą działań online. Jak jednak stworzyć silny, rozpoznawalny wizerunek? Dowiesz się w tym artykule!

Dlaczego identyfikacja wizualna jest ważna?

Identyfikacja wizualna to fundament, na którym opiera się wizerunek firmy. Stanowi ją zbiór wykorzystywanych przez nią elementów graficznych (logo, kolorystyka oraz typografia), a także sposób ekspozycji materiałów promocyjnych. Ustalenie uniwersalnych zasad ich prezentacji pozwala, aby po zestawieniu stworzyły one rozpoznawalną przez klientów całość. Jak jednak skomponować spójną tożsamość wizualną marki?

Stworzenie księgi identyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej to dokument zawierający oraz systematyzujący wszystkie elementy graficzne marki. W procesie jego tworzenia następuje określenie podstawowych aspektów, ale także uwzględnienie wytycznych dotyczących stosowania logo (jego wariantów, wielkości, odstępów od marginesów), kolorów (zarówno w wersji drukowanej, jak i cyfrowej) oraz fontów używanych w komunikatach. Można w nim również nawiązać do cech języka użytkowanego w imieniu firmy.

Wdrożenie koncepcji

Kolejny etap stanowi wdrożenie identyfikacji wizualnej – nie tylko online, ale również wobec fizycznej przestrzeni firmy. W tym procesie niezwykle ważne jest, aby wszelkie elementy były konsekwentnie stosowane we wszystkich aspektach działalności. To postępowanie umożliwi zbudowanie zaufania i lojalności wśród klientów.

Dbałość o detale

Akcesoria reklamowe są kolejnym elementem tożsamości marki. Długopisy, notesy, kubki czy torby z logo firmy powinna cechować integralność z identyfikacją wizualną. Spójność musi być jednak zachowana we wszystkich punktach styku z klientem – od siedziby firmy, przez materiały drukowane, aż po opakowania produktów. Dzięki temu budowany zostaje jednolity wizerunek, łatwo rozpoznawalny i budzący zaufanie.

Stała elastyczność

Tożsamość wizualna powinna ewoluować wraz z firmą, a także jej otoczeniem rynkowym. Szczególnie ważne jest, aby regularnie analizować, jak identyfikacja marki zostaje odebrana. W razie potrzeby należy wprowadzać aktualizacje, które będą odpowiedzią na zmieniające się trendy i potrzeby rynku.

Obecność kluczem do rozpoznawalności

W świecie, w którym rywalizacja o uwagę klienta jest ogromna, nieodzowny element strategii marketingowej każdego przedsiębiorstwa działającego na rynku lokalnym stanowi widoczność w przestrzeni. Istnieje wiele sposobów, aby Twoja firma zaczęła być lepiej dostrzegalna. Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych metod.

  • Oklejanie witryn sklepowych, które często są pierwszym punktem kontaktu klienta z Twoją firmą. Kreatywne i profesjonalnie wykonane przyciągną uwagę przechodniów, wyróżniając sklep na tle konkurencji. Ich zaletą jest również to, że nie musisz dodatkowo płacić za użytkowanie przestrzeni reklamowej.
  • Akcesoria reklamowe, takie jak długopisy, torby, kubki bądź kalendarze z logo, to doskonałe narzędzia do budowania świadomości marki. Rozdawane podczas wydarzeń czy w ramach współpracy, stają się trwałym nośnikiem wizerunku firmy w domach wielu lokalnych mieszkańców.
  • Oklejanie firmowych samochodów grafiką z logo i danymi kontaktowymi stanowi idealną mobilną metodę reklamy. Każdy kilometr przejechany przez taki pojazd to potencjalnie setki osób poznających Twoją markę. Wykorzystanie tej formy jest szczególnie skuteczne przy budowaniu rozpoznawalności w regionie prowadzonej działalności.
  • Obecność na targach, festynach i innych wydarzeniach lokalnych to doskonała okazja, aby bezpośrednio dotrzeć do klientów. Dobrze zorganizowana przestrzeń, wyposażona w reklamowe upominki pozwala na wzmacnianie zaufania do wizerunku marki wśród lokalnej społeczności. Kto bowiem nie uwielbia gratisów?

Jak agencja reklamowa może wspomóc lokalną promocję?

Przede wszystkim agencja może pomóc w stworzeniu spójnej księgi identyfikacji wizualnej. Wspólnie zaprojektujecie oraz wdrożycie jednolity system, który będzie odzwierciedlał to, jak ma być odbierana Twoja marka. Ponadto wybierając firmę kreatywną z zapleczem drukarskim, może ona również przełożyć tę wizję od razu na akcesoria. Wówczas wszystkie materiały promocyjne – od dużych oklein po wydruki na kubkach – są tworzone przez te same osoby, co minimalizuje wystąpienie nieścisłości bądź problemów komunikacyjnych między wykonawcami. W związku z ich dostępem do profesjonalnych programów i rozległej wiedzy marketingowej, agencja reklamowa pomaga skutecznie wprowadzać promocję na rynek lokalny – nie tylko przyciągającą, ale również zatrzymującą uwagę klientów. Korzystanie z takich usług zapewni Ci spokój, ponieważ firma zewnętrzna przejmuje odpowiedzialność za zaakcentowanie obecności Twojej działalności.

W świecie pełnym bodźców reklamowych należy znaleźć sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji. Pomoże w tym spójna identyfikacja wizualna oraz zastosowanie zgodnych z nią akcesoriów reklamowych. Skorzystanie z profesjonalnych usług agencji kreatywnej, szczególnie takiej z zapleczem drukarskim, zagwarantuje Ci skuteczność działań marketingowych. Prowadzona przez nią promocja offline pozwoli Twojej firmie wyróżnić się na rynku lokalnym, budując przy tym rozpoznawalność i zaufanie klientów.

About admin

Firma Bonton Group założona została w 2010 roku po tym, jak w 2005 roku powstało Bonton Studio, które zajmuje się nagrywaniem, realizacją i produkcja muzyczną.
Współpracowaliśmy z wieloma znanymi artystami, wydaliśmy ok 20 płyt cd i kilka winylowych.
Nagrywamy spoty reklamowe do radia i telewizji. Zajmujemy się również audiobookami.Przez ten czas, czyli 5 lat zajmowaliśmy się promocja imprez i koncertów. Nabrane doświadczenie doskonalone na studiach reklamy i marketingu w Warszawie natchnęło mnie do założenia
Bonton Group INNA WIZJA REKLAMY.

W 2010 roku w Maju założona została agencja reklamy Bonton Group która zrzesza do dziś wiele firm z branży reklamowej i nie tylko. Początki nie były łatwe, ponieważ w 2008 roku była zapaść na rynku globalnym a konkurencja jest tak duża że w samym Rzeszowie jest 105 agencji reklamy.Teraz po 7 latach w branży wiemy wszystko o skutecznej reklamie. Posiadamy maszyny do druku i wycinania oraz potrzebne do tego oprogramowanie i media.
Przez cały czas rozwijamy się. W 2015 roku BonTon Group przeniosło się do nowego biura przy ulicy Sikorskiego w Rzeszowie. Ciągle poszerzamy swoja ofertę po to, aby nasze działania były kompleksowe dla firm i klientów indywidualnych.